Readmissió immediata del delegat de CCOO a Reverté i tots els treballadors acomiadats! No a la persecució sindical!

2015-11-22 13:01
El passat divendres 13 de novembre tres companys més a SA Reverté érem fulminantment acomiadats sense cap explicació, i incomplint fins i tot el termini de preavís establert per llei i sense que aquest acomiadament se'ns comuniqués per escrit.
Des que el passat mes de juny es presentés una candidatura sindical de CCOO independent, no al servei del patró, l'empresa s'ha posat molt nerviosa. El mateix procés d'eleccions sindicals ha estat ple de pressions per part de la direcció de l'empresa, per intentar acovardir els treballadors, i evitar que la candidatura pogués obtenir cap representació. Però no ho han aconseguit, i ara han decidit tallar en sec!

L'acomiadament del company Diego González, delegat de la secció sindical de CCOO i candidat a les passades eleccions sindicals, aquesta clarament motivat, com tothom sap, pel seu paper com a organitzador de CCOO a l'empresa, i per la feina que al costat de altres companys ha permès que per primera vegada hi hagi dos delegats independents en el Comitè d'Empresa.

Els delegats d'UGT heu rectificar i posar-vos del costat dels treballadors

Desgraciadament els delegats d'UGT, majoria en el Comitè, han tornat a demostrar de que costat estan, afirmant que el company Diego "s'ho havia buscat", i tractant de vendre l'acomiadament dient que han evitat d'aquesta manera que s'acomiadi altres companys. Tot això sense que s'hagi convocat una Assemblea de treballadors per discutir i plantejar amb transparència què està passant.

Qui ha decidit aquests acomiadaments? Els delegats de la UGT al costat de l'empresa? No correspon als delegats ni al Comitè d'Empresa decidir a qui s'acomiada, això és una cosa que fa el patró. 'Els sindicats estan per defensar i donar suport al conjunt dels treballadors !! ¡Quina vergonya !! 'I a sobre delegats d'un sindicat de classe com UGT !!

L'empresa vol neutralitzar l'organització dels treballadors davant la perspectiva d'una reestructuració que suposarà nous acomiadaments i atacs

La realitat és que amb aquest acomiadament l'empresa vol tractar d'acabar amb qualsevol capacitat d'organització i resposta p
er part dels treballadors. Han arribat fins i tot tan lluny, i han tingut tan pocs escrúpols, que fins i tot, per donar cobertura a l'acomiadament i tractar de deslligar-lo de qualsevol persecució sindical, han acomiadat dos treballadors de manera completament arbitrària. Volen fer semblar aquest acomiadament com un més, i per a això no tenen problema a acomiadar dos companys, ni tan sols involucrats en la candidatura de CCOO, arruïnant la vida.

Ja des de fa temps venim patint atacs i condicions més pròpies d'altres èpoques. Els companys de pedrera i ensacat han vist retallats els seus salaris, se'ls canvia horaris i fins i tot els festius s'han convertit en dies laborables, i se'ls exigeix ​​a més major producció. Es va acomiadar a una companya per demanar la reducció de jornada per maternitat, encara que finalment va haver de ser readmesa. S'obliga a un peó ensacador a treballar només en el torn de

nit a càrrec d'una màquina que ha de portar un oficial, però després se li sanciona i acomiada per no arribar a la producció. 'Actuacions pròpies del segle XIX !!

L'empresa vocifera contínuament que té seriosos problemes financers, i volen preparar el terreny per poder retallar més els nostres salaris i precaritzar més el nostre treball. Des de fa mesos els beneficis de l'empresa es destinen a altres inversions que ha fet l'amo i que han estat un desastre, i més ara es perden comandes. D'això no tenim cap culpa els treballadors, que sempre hem fet la nostra feina professionalment i que
 hem permès que l'empresa funcionarà dia a dia. 'No som responsables dels desgavells del patró !!

Cap atac sense resposta !!
Cal organitzar-se per defensar els nostres llocs de treball !!

No podem permetre que la situació segueixi així. Ara són aquests companys, i demà seran altres els que siguin acomiadats, sancionats o vexats. Des de la Secció Sindical de CCOO anem a oposar-nos fermament a aquests acomiadaments, no solament en els tribunals, sinó al carrer, amb mobilitzacions, assemblees i obtenint el suport dels moviments socials i dels treballadors i plantilles d'altres empreses. Ja estem rebent mostres de solidaritat d'altres delegats i comitès d'empresa de la comarca, així com d'entitats polítiques i moviments socials. Anem a donar a conèixer les pràctiques antisindicals que es porten endavant en SA Reverté, i que entre altres coses vulneren els drets humans més bàsics. Volen una plantilla submisa que no s'atreveixi ni tan sols a mirar el cap als ulls. 'No podem permetre-ho !!

Els últims anys han demostrat que les coses estan canviant, i que a més si vols aconseguir alguna cosa i tenir un futur digne l'únic camí és l'organització i la lluita. Els treballadors de Coca-Cola ara han aconseguit, finalment, tornar a entrar a la fàbrica i mantenir els seus llocs de treball. Aquest és l'exemple per a nosaltres del camí a seguir, 'i davant d'una totpoderosa multinacional !! Sols i amb por estem perduts, però junts, col·lectivam
ent, podem vèncer i exigir que es respectin els nostres drets i que se'ns tracti amb dignitat.

LA LLUITA ÉS L'ÚNIC CAMÍ !!
SÍ ES POT !!